Herencosmetica

Merknaam
Geslacht
Verbeterfase
Moment
Huidklacht
Gezichtsdeel
Huidtype
Productgroep
Lichaamsdeel
Transpiratie
Eigenschap
Acne
Ouderen
Huid en zon
Haargroei
Productvorm
Prijs
Sorteren op:

Herencosmetia

Het gebruik van make-up en herencosmetica door mannen neemt in ons land sterk toe, de cosmetica-branch spreekt zelfs over een ware revolutie. Vooral dagcrème, lippenbalsem, oogpotlood en gezichtspoeder zijn sinds enige tijd erg populair bij mannen. “Er zijn voor mannen al jarenlang allerlei producten op de markt, maar de laatste tijd neemt de verkoop echt grote vormen aan,” aldus een branchvertegenwoordiger.

De stijgende vraag heeft ertoe geleid dat bijna alle grote merken zich inmiddels op de herencosmetica hebben gestort. Een aantal merken hebben zelfs een hele heren-lijn. Een groot Nederlands warenhuis ziet ook een stijgende verkoop van de mannenproducten. Een woordvoerster liet weten: “bronspoeder, mascara, camouflagestiften, mannen schamen zich er tegenwoordig echt niet meer voor wat hulpmiddeltjes te gebruiken om er wat jonger en frisser uit te zien.”

“Mannen geven meer uit aan cosmetica dan aan sportschool”

Mannen van in de dertig spenderen maandelijks een bedrag van 120 euro aan gezichtscrèmes en schoonheidsbehandelingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek.

Mannen van in de dertig geven daarmee drie keer zoveel geld uit aan cosmetica en schoonheidsbehandelingen dan aan de sportschool. Ze geven ook veel meer uit dan twintigers en vijftigers, zo blijkt uit een onderzoek dat een Brits warenhuis hield onder duizend mannen.

Twintigers geven maandelijks 42 euro uit aan cosmetica. Mannen van in de veertig spenderen 83 euro per maand en vijftigers 53 euro. Dat meldt de Daily Mail.

Dertigers betalen regelmatig 60 euro voor een vochtvasthoudende crème en 48 euro voor een antirimpel oogcrème.

Make-up
Tevens blijkt uit een onderzoek dat een Britse reiswebsite hield onder 2.500 mensen dat 10 procent van mannen make-up gebruikt als ze naar een feest gaan. Van hen gebruikt 70 procent een concealer, 61 procent lipgloss en 51 procent eyeliner of oogpotlood. Meer dan een derde gebruikt een zelfbruiner om er beter uit te zien.